fredag 13 april 2012

Tre layouter

Här kommer de tre layouter jag gjort efter att ha inspirerats av "Veckans skiss";

Den första är mest gjord efter skissen, jag började med att använda vanlig maskeringstejp som jag sprayade grön mist över. Sen drog jag bort tejpen och använde washitejp istället.


Jag hade några utstansade hjärtan som låg och "skräpade". Jag skrynklade i hop dem och drog lite med en kniv längs med kanterna. Sen satte jag dem på 3D kuddar för att få lite djup.


Nästa layout tejpade jag med maskeringstejp runt hela mitt papper för att få en vit ram. Jag ritade även ett svart streck längs med tejpen innan jag fortsatte med mist och maskerade med utstansade stjärnor. Först använde jag lila mist och sen den gröna. En runda till med min svarta penna, lite spillpapper, en charm, floss och bokstäver sen var det klart!


Den tredje layouten tejpade jag runt om med maskeringstejp och ritade en svart linje. Sen sprayade jag över några utstansade hjärtan med rosa och lila mist. Jag droppade även lite med den lila färgen på mitt papper. Sen använde jag lite washitejp och satte mitt foto över. Jag använde bokstäver och tog 3D lack på de mindre. Enkelt och effektivt!



Nu hoppas jag på fint väder så man kan få lite vårkänslor i helgen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar