onsdag 13 juni 2012

Inzpiras tävling - Vecka 2

Vecka två i Inzpiras tävling fick vi följande utmaning;

Vecka 2 – en gåva:
Den här veckan vill vi att du skapar en gåva. Det kan vara i stort sett vad som helst. Något altrat? En tavla? Något sytt? En inramad layout… eller något helt annat? Det är upp till dig, så länge det är något som passar att ge bort i present.

De enda reglerna är att du måste ha med någonting som är utstansat, något som är utskuret (eller klippt) för hand, att det på något sätt ska finnas ett hjärta med – och att du ska göra ett kort till gåvan. Om du väljer att göra kortet superavancerat (och ha det utstansade, det utklippta/skurna och/eller hjärtat på kortet) eller om du gör ett enkelt kort och lägger krutet på gåvan, är upp till dig – men följande ska alltså finnas med:

1 gåva
1 kort
och på någon av dessa ska det finnas något utstansat, något utskuret och minst ett hjärta.
(Det går bra att kombinera och t.ex stansa ut eller skära/klippa ut ett hjärta.)
 
Jag valde att göra bokstäver! Jag har tidigare gjort bokstäver och gett bort i doppresent och nu tog jag tillfället i akt och använde de bokstäverna som jag för länge sen köpte till sonen! Hade ett jättefint papper som jag bara har skurit ur bokstäverna ur. De figurerna som är på bokstäverna är i pappret, jag har inte satt dit några extra utan använt pappret rakt av. Däremot har jag använt lite 3D lack på vissa av figurerna och filat kanterna lite.
 
På det tillhörande kortet har jag skurit ut figurer ut samma papper, jag har stansat bokstäverna och satt dit en hjärt-brad. Det svarta pappret med grön kärna har jag kört i en Sissix embossingfolder och filat lite extra för att få fram mer grön färg. Jag är nöjd med resultatet men inte med bilderna på allt. Den nedersta bilden var den jag skickade in.
 
 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar