måndag 31 december 2012

Jul och nyårsutmaningar hos Veckans skiss!

Efter ett långt scrapuppehåll har jag nu hoppat på jul och nyårsutmaningarna hos Veckans skiss! De har alltid massor av inspirerande skisser och LO! Nu har jag gett mig själv en utmaning att försöka hinna med att göra ett alster till varje utmaning (4 st totalt).

Här kommer mitt bidrag till Utmaning 1. Jag gillade verkligen den LO där man skulle "Plocka russinen ur kakan"! Jag tog ett vitt papper och började spraya med mist, tog en rosa chalk och färgade in en del av pappret och försökte hitta matchande papper! Stämplade prickar över hela pappret för att få lite mönster och tona ner de starka färgerna. Pimpade med egenhändigt gjorda hjärtan av ståltråd och tog sönder ett par gamla replay jeans för att jag ville ha den snygga orangea lappen! Tog sen 3D lack på bokstäverna och lite bling!

Ingen av bilden visar färgerna som i verkligheten, mittenbilden är nog mest lik (lite dåligt ljus vid fotograferingen...)

 



3 kommentarer:

  1. Härligt färgglad och sprallig LO som man blir glad av! Snyggt med ståltråden! Tack för ditt bidrag till vår julutmaning!/Jeanette

    SvaraRadera
  2. Oj, så fräckt!! Gillar att du använt jeanslappen och färgerna är super ihop. Tack för att du hänger på oss :-)

    SvaraRadera
  3. Så mycket färg. Tokgillar :-) Tack för den fina LOen till VS.

    SvaraRadera