måndag 28 oktober 2013

Veckans skiss v. 43 - Ponnyridning!

Efter en mysig helg hos föräldrarna i Kalmar hann vi hem i tid för att ta ner studsmattan, stänga av gräsklipparen och ställa in soptunnorna i garaget! Ute är nu stormen Simone i full gång, jag sitter på övervåningen och hela huset skakar!!! Tur att jag hann förbereda min LO till veckans skiss redan innan vi åkte, så i kväll har jag bara limmat och fixat de sista detaljerna!

Hittade lite papper liggandes här hemma, ett 12x12" från Prima och tur nog hade jag ett 6x6" block också, så de papprena kommer från samma serie, det med texten hittade jag bland barnens 8x8" papper. Jag skar till en tag av ett spillpapper och fixade lite smådetaljer, bl a från ett ditto kit. Känns inte alls som mina färger, men det funkade bra med bilden. Tyvärr blev inte bilderna här på bloggen så bra färgmässigt, men stormen har tagit bort dagsljuset!

Bilden är från en ponnyridning på Bondens marknad vid Mariakyrkan i Helsingborg. Mella ville såklart testa och var helnöjd efteråt "när är det jag ska börja ridskola?" var det första hon sa. "Ja lille vän, du har ju redan simning, dans, innebandy och hockey, så det dröjer nog..."

Håll i er i stormen så ni inte blåser iväg!



1 kommentar:

  1. Härliga färger och en vacker tolkning av min skiss.Tack för att du är med och tolkar veckans skiss!

    SvaraRadera